UNIVERZITET U SARAJEVU 


Početna
Aktuelno
O Univerzitetu
Fakulteti/Akademije
Propisi
Izvještaji
Nastava i studenti
Nauka i umjetnost
Upravljanje kvalitetom
Međunarodna saradnja
Izdavačka djelatnost
Upute o plagijarizmu
Kontakt
Pretraga
Linkovi
Priznavanje IVK
Javne nabavke
Konkursi / Obavještenja
UNSA Press
















Učenje slovenačkog jezika



















STUDENTSKI
INFORMACIONI
SISTEM

 


 




Održan Info dan Tempus projekta

 

 Image

Održan Info dan Tempus projekta
Razvoj informacijske pismenosti za cjeloživotno učenje i ekonomiju zasnovanu na znanju u zemljama Zapadnog Balkana

Univerzitet u Sarajevu, kao jedan od partnera u realizaciji i implementaciji Tempus projekta Razvoj informacijske pismenosti za cjeloživotno učenje i ekonomiju zasnovanu na znanju u zemljama Zapadnog Balkana, organizovao je Info dan, koji je održan u četvrtak 12. januara 2012. godine u Svečanoj sali Rektorata Univerziteta u Sarajevu.

Tempus projekt Razvoj informacijske pismenosti za cjeloživotno učenje i ekonomiju zasnovanu na znanju u zemljama Zapadnog Balkana predstavlja direktnu podršku kvalitetu studija i u vezi je sa kontrolom i nadzorom kvaliteta u institucijama visokog obrazovanja, kao i podršku razvijanju informacijske pismenosti i cjeloživotnog učenja.

Info dan je bio prilika za nastavnike, saradnike, bibliotekare, studente i sve zainteresirane da se informiraju o stanju informacijske pismenosti na Univerzitetu u Sarajevu i pozitivnim učincima iz ovog projekta na cjeloživotno učenje.

Prilikom pozdravnog obraćanja prof. dr. Faruk Čaklovica, rektor Univerziteta u Sarajevu, istakao je da ovaj Tempus projekt dolazi u pravo vrijeme, kada se na Univerzitetu u Sarajevu intenzivno radi na primjeni svih odrednica koje jačaju implementaciju reforme visokog obrazovanja.

 „Informacijska pismenost treba biti inkorporirana u sadržaj, strukturu i tok nastavnog programa. Student će individualno prikupljene informacije transformisati u znanje, tako što ga nastavnici, saradnici i bibliotekari i svi drugi koji su uključeni u nastavni proces trebaju naučiti ne samo da samostalno dolazi do informacija, nego i da upravlja njima, analizira ih i na kraju pretvara u znanje. Oni ga podstiču da na svoj način uspješno 'preradi' informacije u znanje. Osnovni njihov zadatak je da uče studente kako učiti, odnosno kako da od njih stvore informacijski pismene studente i, u konačnici, buduće informacijski pismene stručnjake u oblasti kojom se bave“, naveo je rektor Čaklovica.
Pozdravno obraćanje prof. dr. Faruka Čaklovice, rektora Univerziteta u Sarajevu

Uspjeh u implementaciji ovog projekta učesnicima je poželio gospodin Suad Muhibić, direktor Tempus ureda BiH, te naglasio da je Tempus program najvažniji program u oblasti visokog obrazovanja. „To je program Evropske unije koji podržava modernizaciju i reformu sistema visokog obrazovanja, a u Bosni i Hercegovini je prisutan od 1996. godine. U proteklih 16 godina realizovan je 131 Tempus projekat koji uključuje institucije iz BiH, a od toga je Univerzitet u Sarajevu učestvovao u 70 % ovih projekata“, istakao je gospodin Muhibić.

O tome kako koncept informacijske pismenosti proširuje tradicionalne paradigme obrazovanja i zašto je od presudnog značaja za cjeloživotno učenje, govorila je doc. dr. Senada Dizdar sa Odsjeka za komparativnu književnost i bibliotekarstvo Filozofskog fakulteta Univerziteta u Sarajevu u izlaganju o temi: „Informacijska pismenost – metakompetencija za cjeloživotno učenje“.

„Cilj informacijske pismenosti jeste razviti i organizirati znanja koja će omogućiti da se, iz nefiltriranih i nestrukturiranih informacija, kao i nepregledne količine informacija uopće, razviju vještine i znanja za pronalazak kvalitetne, vjerodostojne i autentične informacije koja pomaže u rješavanju zadataka“, navela je doc. dr. Senada Dizdar, te dodala da je informacijska pismenost jedan od ključnih elemenata učenja i zbog toga ju je potrebno integrirati u nastavne planove i programe, a nikako ne pristajati da se podučavanje informacijskoj pismenosti prepušta parcijalnom i nesistematskom provođenju u visokoškolskim institucijama.
„Obrazovne ustanove, koje u svoje planove i programe imaju ugrađene i integrirane sadržaje za informacijsko opismenjavanje, mogu za sebe reći da imaju kurikulume za 21. stoljeće, kao i nastavni plan i program primjeren zahtjevima društva znanja, te tako mogu nositi epitet moderne i savremene obrazovne ustanove“, istakla je doc. dr. Senada Dizdar.
Dr. sc.Senada Dizdar - Metakompetencija za cjeloživotno učenje

Prilikom izlaganja o temi „Podučavanje informacijskoj pismenosti: dileme i moguća rješenja“ doc. dr. Lejla Turčilo sa Fakulteta političkih nauka Univerziteta u Sarajevu je istakla da je najvažnije podučiti – sve one koji su za to zainteresirani – kako da znaju i prepoznaju svoje informacijske potrebe, kako da pristupaju informacijskim izvorima učinkovito i uspješno, kako da procijene kvantitet i kvalitet dostupnih informacija i izvora tih informacija, kako koristiti dobivene informacije na adekvatan način, te pitanju etičnosti u svim ovim segmentima.

„Informacijsko opismenjavanje je važno, prije svega, kao metakompetencija za cjeloživotno učenje, ali i zbog činjenice da informacije koje primamo utječu na nas na kognitivnom, afektivnom i bihevioralnom planu, te zbog činjenice da kvantitet dostupnih informacija i/ili izvora određuje stupanj dosega naše spoznaje kao pojedinca i društva/društava, a njihov kvalitet determinira načine na koje razumijevamo svijet“, navela je doc. dr. Lejla Turčilo, te istakla da je krajnji ishod podučavanja iz oblasti informacijske pismenosti osposobiti studente ne samo za prikupljanje i korištenje odgovarajuće količine korisnih (i iskoristivih) informacija iz pouzdanih izvora (offline i online), nego i za njihovu transformaciju u znanje.
Doc.dr. Lejla Turčilo - DILEME I MOGUĆA RJEŠENJA

Mr. Ešrefa Beba Rašidović sa Fakulteta za kriminalistiku, kriminologiju i sigurnosne studije je održala prezentaciju o Tempus projektu Razvoj informacijske pismenosti za cjeloživotno učenje i ekonomiju zasnovanu na znanju u zemljama Zapadnog Balkana, prilikom koje je predstavila ciljeve ovog projekta, koordinatora i partnere u projektu, te planirane temeljne rezultate i ishode.

„Glavni cilj ovog projekta je razvijanje informacijske pismenosti, što predstavlja direktnu podršku kvalitetu studija, jer je projekt usko povezan sa kontrolom i nadzorom kvaliteta u institucijama visokog obrazovanja. Kroz aspekte implementacije ovog Tempus projekta, kao i  kapacitete biblioteka, dat je značaj informacijske pismenosti kako na lokalnom, tako i na regionalnom nivou“, navela je mr. Ešrefa Beba Rašidović, te navela da je za postizanje ovog cilja potrebno definirati sadržaj programa informacijske pismenosti pomoću upotrebe predefiniranih smjernica, što će dovesti do stvaranja usklađenih didaktičkih materijala, te utvrditi obuku predavača informacijske pismenosti za cjeloživotno učenje i razvoj inovativnih online modula. Mr. Rašidović je, također, istakla: „Vidljivost i dostupnost proizvoda programa Information Literacy - IL, posebno kroz web stranicu Projekta, jedan je od glavnih ciljeva, tako da ciljna grupa, koja se sastoji kako od studenata tako i nastavnika, ima mogućnost pristupa, učenja iz njih, prilagodbe vlastitim potrebama ili čak nadogradnje istih. Na kraju, IL mreža Zapadnog Balkana bi trebala biti kreirana s ciljem konstantne diseminacije, održivosti i iskorištavanja rezultata proizašlih iz ovog programa.“
Mr.sc. Beba E. Rašidović - Razvoj informacijske pismenosti

Učesnici Tempus projekta: Tehnološki institut u Limeriku (koordinator), Irska, Univerzitet „Transilvanija” u Brašovu, Rumunija, Univerzitet Krete, Grčka, Poljoprivredni univerzitet u Tirani, Albanija, Univerzitet „Fan S. Noli” u Korči, Albanija, Univerzitet u Bihaću, BiH, Sveučilište u Mostaru, BiH, Univerzitet u Tirani, Albanija, Univerzitet u Prištini, Kosovska Mitrovica, Kosovo (Kosovo under UNSC Resolution 1244/99), Univerzitet Crne Gore, Crna Gora, Univerzitet u Sarajevu, BiH, Univerzitet Middlesex, Velika Britanija, Nacionalna i univerzitetska biblioteka Kosova, Kosovo (Kosovo under UNSC Resolution 1244/99).


 

 

 

 

 

 

 

EnglishBosanski
 
PROVJERA POŠTE
Korisničko ime:
Lozinka:
 
 

VODIČ ZA
BUDUĆE STUDENTE














Strategija ljudskih resursa za istraživače (HRS4R) sa Akcionim planom Univerziteta u Sarajevu






STATUT UNIVERZITETA U SARAJEVU


PRAVILNIK O AKREDITACIJI
VISOKOŠKOLSKIH USTANOVA
I STUDIJSKIH PROGRAMA








MEVLANA


RINGIDEA
ONLINE MODULI


 


 


---------------------------------------

 

 
Developed and powered by © 2009 Univerzitet u Sarajevu - UTIC